Błędy w budowaniu marki

4 kluczowe błędy, przez które nie budujesz swojej marki

San Francisco, godzina 7 rano. Na 10 dni kilka tysięcy osób w amerykańskim mieście, znanym z korków i wolności, zamieniło chodnik w jedną z największych kolejek na świecie. Patrick, projektant stron internetowych, który zabrał ze sobą psa, kreśli na chodniku znaki miłości do marki Apple serem w tubce. David, student matematyki, prowokuje mięśnie kapitalistów, oferując swoje miejsce za 100 dolarów. Wszyscy wyczekują premiery najnowszego iPhona. Cała sceneria przypomina poligon doświadczalny młodego pisarza scenariuszy filmowych, którego mocno poniosło.

Taki efekt daje marka. Silna marka jest jak dobrze napisany list do naszej dalekiej rodziny, którą planujemy odwiedzić. Taki list dotrze do nich przed naszym przyjazdem. List zawiera wszystkie niezbędne elementy. Dzięki temu wszyscy zdążą się przygotować, by odpowiednio nas ugościć. W kontraście, gdybyśmy zwalili się cioci na tydzień bez uprzedzenia o tym, nasze odwiedziny mogłyby być bardzo nieprzyjemne.

Dlaczego w ogóle warto budować markę?

Oto kilka korzyści wynikające z budowy marki, osobistej lub firmowej:

  1. Zwiększysz sprzedaż i stały przypływ nowych, drogocennych Klientów
  2. Nowi Klienci nie będą Cię musieli poznawać od 0, przechodząc długi proces. Już wiedzą kim jesteś i jakie są Twoje magiczne moce.
  3. Przyciągasz odpowiednich Klientów – takich, z którymi chciałbyś zjeść lunch.
  4. Będziesz sprzedawał poprzez swoją unikalność, czyli nie będziesz musiał konkurować ceną.

Jakie zatem błędy prawdopodobnie popełniasz?

Błąd 1#: Nie pokazujesz skuteczności

Atrybut 1 marki: dowody skuteczności.

Błąd 2#: Nie pokazujesz społeczności

Atrybut 2 marki: dowody społeczne. Działaj na emocjach. Pokaż ludziom, że jesteś człowiekiem z krwi i kości. Dziel się z nimi swoimi sukcesami i ciężką pracą. Pozwól im wyrażać dowody uznania dla tego co robisz i brać w tym udział.

Błąd 3#: Nie masz magicznej mocy

Atrybut 3 marki: magiczna moc.

Co Cię wyróżnia z tłumu? Po pierwsze unikaj sformułowań, jak „najlepszy”, „największy”, „lider na rynku”, „wiodący”. Te czasy już minęły. Najlepsze proszki do prania zostały zapomniane, a najlepsze maszynki do golenia wywołują uśmiech na twarzach brodatych mężczyzn, bo niby czemu są najlepsze? ???? W dzisiejszej dobie marketingu trzeba się wyróżnić. Jak? Oto przykłady:

  • Dentysta, który bez bólu wyleczy każdego Twojego zęba.
  • Chirurg medycyny estetycznej, który pomyślnie wykonał już 10 000 operacji plastycznych piersi.
  • Prawnik dla branży budowlanej, który odbiera za Ciebie maile i telefony.

Jak to zrobić?

Zadanie: Aby się wyróżnić, nie możesz być kolejnym z rzędu specjalistą. Musisz być unikatowy. Unikatowe jest połączenie kilku cech. Napisz na kartce 20 rzeczy, które kojarzą Ci się z tym co robisz. Następnie wybierz 3 najważniejsze dla Twoich klientów i połącz je w jeden opis.

zadanie1

Na moim przykładzie: Skuteczny marketer do zadań specjalnych.
Na rynku jest wielu specjalistów marketingu, ale niewielu z nich łączy bezwzględną skuteczność w realizacji strategicznych zadań.
Dzięki temu przyciągam takich Klientów, którzy chcą dostać odpowiedzi i gotowe rozwiązania w każdej sytuacji.

Błąd 4#: Nie dzielisz się wiedzą

Atrybut 4 marki: wiedza.

Bez wątpienia, jeśli robisz to co robisz, to wiesz dobrze z czym to się je, tylko czy Twoi klienci wiedzą?

Często kryteria oceny produktu w oczach klienta to tylko wierzchołek góry lodowej. Skoro jednak Ty wiesz, co kryje się pod spodem, to gdy przekażesz tę wiedzę potencjalnemu klientowi, to czy nie wybierze mądrzej, a co za tym idzie – czy nie wybierze Twojego produktu? Absolutnie niewybaczalnym błędem jest nie wytłumaczyć, dlaczego Twój fenomenalny produkt jest inny, lepszy oraz czym rożni się od produktu konkurencji.

Do wyboru masz:

  • forma tekstowa
  • video
  • audio

Czy Ty popełniasz te 4 błędy? Pamiętaj, że każda forma przekazu ma inną moc.

W następnym artykule pokażę Ci jak uniknąć przegrzania się i wypalenia. Ujawnię Ci 4 sposoby na zwiększenie Twojej produktywności o 200%.

Udostępnij

Zobacz również

Cookies?

Chcesz zwiększyć sprzedaż w internecie? Napisz!
Błażej Katarzyński

Potrzebujesz konsultacji?