Ten wpis będzie krótki, ale treściwy. Jest niedziela. Godzina 16:56. Naszło mnie na chwilę refleksji, gdy pracowałem nad automatyzacją kolejnego procesu w firmie. O co chodzi w tym całym marketingu? Po co się go tak naprawdę robi? Czy marketing to koszt? A może marketing równa się reklamie?

Klątwa wiedzy

Jest takie pojęcie jak klątwa wiedzy. Psychologowie przeprowadzili badania na 2 grupach ludzi – wyniki były szokujące. Grupy różniły się od siebie tylko pod jednym względem. Jednej grupie przedstawiono listę pytań, a drugiej grupie listę pytań i odpowiedzi.

Okazało się, że grupa, której dano odpowiedzi na tacy, nie potrafiła ocenić, czy pytania były trudne czy łatwe. Przecież odpowiedzi były oczywiste!

Dlaczego o tym piszę? To czego już raz się nauczyliśmy, może być dla nas tak oczywiste, że nie pamiętamy jak się czuliśmy, gdy nie mieliśmy dostępu do tej wiedzy. Trudno jest nam wczuć się w drugą rolę. Dlatego ostatnio, uświadomiłem sobie, ile osobom, nikt jeszcze nigdy nie wyjaśnił pojęcia marketingu. Nie znam definicji podręcznikowych. Cenię sobie praktykę nad teorią. Przedstawię Ci swoją definicję.

W marketingu chodzi tak naprawdę tylko o te 3 konkretne rzeczy

  1. Oszczędzać czas – na pozyskiwanie nowych Klientów. Marketing jest jak duża maszyna w hali produkcyjnej. Jej operator może za pomocą ruchu nadgarstka przenieść 1000 ton, co byłoby nie możliwe do wykonania ręcznie nawet dla największego osiłka.
  2. Ponadprzeciętnie zarabiać – mieć pieniądze i budżet marketingowy, bo ten ma się zwrócić i przynieść zysk Twojej firmie.
  3. Wyprzedzić konkurencję – odległość 3 lat to bezpieczny zapas na to, żebyś w swojej firmie mógł bezpiecznie testować nowe rozwiązania.

Często o tym zapominamy, pracując po 12 godzin dziennie, wykonując codzienne obowiązki, zamiast w końcu skupić się na automatyzacji i innowacji w swoich firmach, czyli tak naprawdę skupić się na zbudowaniu własnego rynku, którego konkurencja tak łatwo nie przejmie.

6 oszustw marketingowych, których mogłeś paść ofiarą
3 grzechy główne marketingu, których musisz uniknąć
1 gwiazda2 gwiazdy3 gwiazdy4 gwiazdy5 gwiazd (Oceń jako pierwszy!)
Loading...
Kategorie: Marketing

Błażej Katarzyński

Błażej Katarzyński – expert e-marketingu do zadań specjalnych. Jego misją jest dostarczenie przedsiębiorcom eksperckiej wiedzy, która uwolni ich od 3 grzechów głównych: braku czasu, brak nowych, drogocennych Klientów, brak skutecznego e-marketingu.



Powiązane Posty

Marketing

3 najczęstsze problemy z Google Ads, które wstrzymują Twoją firmę

Wieczór, godzina 23. Wszyscy są pięknie przystrojeni. Kobiety po cichu hihoczą. Rozmawiają o ostatnich wydarzeniach i trendach mody. Faceci, jak to faceci: po męsku. Milczą przy szklance whiskey. Rozmawiają o autach, poprawiają mankiety, rzucają spojrzenia Czytaj więcej…

Marketing

Negatywne opinie w internecie – cz. 2 – Komentarz prawnika

            Negatywne i nieprawdziwe komentarze dotyczące przedsiębiorców i prowadzonych przez nich firm pojawiające się w Internecie stanowią duży problem dla pokrzywdzonych a dochodzenie roszczeń związanych z takimi komentarzami sprawia w praktyce wiele problemów. Zakres ochrony Czytaj więcej…

Marketing

Negatywne opinie w Google Maps – Jak sobie z nimi poradzić?

Prowadzisz firmę, codziennie starasz się ją rozwijać. Każda pozytywna opinia jest dla Ciebie dużo warta. Dzięki niej wiesz, że firma idzie w dobrą stronę, klienci są zadowoleni, a pracownicy czują satysfakcję z pracy. Niestety, pewnego Czytaj więcej…

Przeczytaj również...
W tym miesiącu prowadziłem 5 konsultacji marketingowych dla firm z…