W jaki sposób zacząć pozyskiwać klientów za grosze przez Facebook™?

Za pomocą już nie nowego, lecz wciąż rzadko używanego przez Twoją konkurencję typu reklamy: lead ads. Jak to zrobić? Zobaczysz krok po kroku w tym artykule i od razu będziesz mógł wykorzystać w swoim biznesie.

Dzięki tej reklamie:

  1. Otrzymasz leada, czyli dane kontaktowe do pre-kwalifikowanego klienta. Czyli zobaczysz jego imię i nazwisko, adres e-mail, numer telefonu.
  2. Twój dział handlowy będzie miał dobrą bazę do obdzwaniania potencjalnych klientów i realizowania sprzedaży – znacznie lepsze i tańsze od cold callingu.
  3. Jeżeli sam lub sama prowadzisz firmę, w końcu znajdziesz sposób na zdobywanie nowych Klientów w znacznych ilościach!

Co to jest lead?

reklama na leady facebook pieniadze

Z uwagi na to, że w języku polskim nie ma analogicznego wyrazu, nadal posługujemy się wyrazem leadLead to według definicji:

Lead – zestaw informacji dot. firmy, osoby oraz sytuacji biznesowej, które wskazują, że w firmie spełniającej warunki grupy docelowej, istnieją sprzyjające warunki do rozpoczęcia sprzedaży.

Jak wygląda przykładowy zestaw informacji będącej leadem:

  • Imię i nazwisko: Bożena Kowalska
  • Numer telefonu: +48 000 000 000
  • Adres e-mail: kontakt@kowalskab.pl
  • Kanał pozyskania: Rise360 – Zyskowna kampania – Usługa

Dodatkowo lead może zawierać informację np. o wybranej usłudze lub produkcie, który ją interesuje.

Dlaczego leady?

Jest to bardziej efektywne. Prawda jest taka, że nie wszystko musi i powinno być w internecie. Jeżeli chcemy zachęcić klienta, do skorzystania z naszej usługi, to przekonanie go, aby zrealizował cały proces zakupowy sam, przez internet, może być dla niego za trudny.

Przykładowo, wybierasz SPA, do którego chcesz pojechać. Co robisz? Wpisujesz w internecie, przeglądasz 5 stron, sprawdzasz cenniki, galerie, opinie, potem porównujesz, oglądasz Facebooka, pytasz znajomych, w końcu sprawdzasz terminy… Widzisz ile akcji musi podjąć Twój klient? 🙂 Jest to minimum kilkadziesiąt akcji. Atrakcyjna reklama na leady, pozwoli Twojemu klientowi na skorzystanie z Twojej oferty za pomocą jednej akcji – kliknie w reklamę i wyśle Ci swoje dane w zamian za ofertę(im bardziej atrakcyjna, tym lepsza;)

Pozyskiwanie leadów to pomost między Twoją firmą a Twoim Klientem, który skraca dystans między wami, do minimum.

Jak to działa w 3 krokach – od strony potencjalnego klienta?

Model działania jest prosty. Ustawiamy odpowiedni typ reklamy na Facebooku. Potencjalny klient widzi naszą ofertę. Aby z niej skorzystać wystarczy, że kliknie w reklamę i potwierdzi wysyłkę swoich danych. Dane te są wpisywane automatycznie przez Facebooka, więc nie trzeba nawet używać klawiatury 🙂

reklama-leady-krok-po-kroku na Facebooku

Co dalej?

Mając takiego leada, czyli dane do klienta możemy:

  1. Wysłać mu automatycznie ofertę przez program mailingowy.
  2. Zadzwonić do niego i przedstawić mu ofertę oraz zaproponować bezpłatną próbkę.

Według statystyk przeciętna strona internetowa ma skuteczność na poziomie 1%, to znaczy, że jedna na 1000 wchodzących na nią osób zadzwoni do Twojej firmy. Pozyskanie leada, czyli kontaktu do Klienta, daje Ci niemal 100% gwarancji na skontaktowanie się z klientem. Z naszego doświadczenia reklama na leady daje następnie nawet 80% skuteczności sprzedażowej na poziomie bezpłatnej próbki i 30% na poziomie sprzedaży właściwej.

Jak zacząć pozyskiwać klientów i leady?

Tworzymy reklamę na Facebooku. W pierwszej kolejności wybieramy typ kampanii: na pozyskiwanie kontaktów.

reklama na leady na facebooku

Następnie przejdź przez cały proces, stwórz formularz kontaktowy do zbierania kontaktów i złóż zamówienie.

Następnie sprawdzamy czy na naszej karcie płatniczej jest 5.000zł na reklamę.

Żartuję 🙂 Na pierwszą reklamę na kontakty wystarczy Ci niewiele. Zaraz to zobaczysz.

Jakich efektów możesz się spodziewać?

Przykład efektów z pierwszych 2 godzin po uruchomieniu kampanii na pozyskiwanie kontaktów, czyli leadów:

reklama na leady facebook wyniki

O czym jeszcze pamiętać?

Czas

reklama na leady jak sprzedawac

Mam już leady co teraz?

Teraz czas na sprzedaż. Ty lub Twój dział handlowy możesz zacząć dzwonić do potencjalnych klientów. Nie powinieneś również zapomnieć o dodanie ich do swojej bazy mailingowej. Jeżeli nie wiesz jak efektywnie wykorzystać leady, zawsze możesz skorzystać z usługi experta. Jeżeli chcesz taką reklamę ustawić w swoim biznesie i osiągnąć podobny efekt, czyli kontakt do klienta za 55 groszy, czas zacząć działać!

Podoba Ci się ten artykuł? Napisz  TAK lub  NIE w komentarzU i udostępnij go na Facebooku, aby inni też mieli dostęp do wiedzy.

Zapoznaj się też z moim poprzednim artykułem 5 kluczowych wskazówek do budowy silnej marki

10 zasad skutecznej reklamy według światowego guru Davida Oglivy
5 kluczowych wskazówek do budowy silnej marki
1 gwiazda2 gwiazdy3 gwiazdy4 gwiazdy5 gwiazd (Oceń jako pierwszy!)
Loading...
Kategorie: Marketing

Błażej Katarzyński

Błażej Katarzyński – expert e-marketingu do zadań specjalnych. Jego misją jest dostarczenie przedsiębiorcom eksperckiej wiedzy, która uwolni ich od 3 grzechów głównych: braku czasu, brak nowych, drogocennych Klientów, brak skutecznego e-marketingu.



Powiązane Posty

Marketing

7 skutecznych narzędzi, które ułatwią Ci zdobywanie klientów

🔥 Czy chciałbyś dostać prezentację, o którą pytało 100% uczestników Forum Przedsiębiorczości? 🔥 W środę w Opolu poprowadziłem prezentację po tytułem „7 skutecznych narzędzi marketingowych ułatwiających zdobycie klientów na rynku polskim i czeskim”. „Przepraszam, czy Czytaj więcej…

Marketing

10 zasad skutecznej reklamy według światowego guru Davida Oglivy

David Oglivy, to ikona marketingu. Jako pierwszy założył sieciową agencję reklamową z biurami na całym świecie. Ten Szkot, który nie ukończył nawet studiów. David Ogilvy pałał się wieloma zawodami, zanim odkrył swoje powołanie do marketingu, Czytaj więcej…

Marketing

5 kluczowych wskazówek do budowy silnej marki

Pomyśl sobie jaka jest marka najlepszych telefonów komórkowych na świecie. Pomyśl sobie o tym, gdzie zrobisz zakupy spożywcze w sobotę. Jaka marka przyszła Ci od razu do głowy? Samsung, Apple? Lidl czy może lokalny sklepi Czytaj więcej…

Przeczytaj również...
Przeczytaj również...
Pomyśl sobie jaka jest marka najlepszych telefonów komórkowych na świecie.…